Wednesday, March 21, 2012

KECEWA

Assalamualaikum . . 
hari nie 21032011 . . keputusan SPM keluar . . 
fuhh . . nk pergi sekolah menggigil . . tumpang kereta rakan karib MUHD SHUKRY . .
destinasi pertama ke rumah KAMARI untuk  membaca yassin surah beramai-ramai serta solat dhuda
setibanya disekolah ramai dah rakan-2 aku telah mngambil keputusan . . 
tersenyum gembira dan ade juga yg kecewa . . 
sewaktu aku ingin mengambil keputusan jantung berdegup kencang dan pabila melihat sahaj keputusan itu ,
hati aku rebah , lemah tak bermaya , rasa mcm nak nangis tapi boleh tahan lagi lahh . . 
kecewa yang teramat dalam pada itu aku tgk mmbe-2 ketawa gembira . . 
aku ikot juga ketawa tp dalam hati menangis tak trkata . . 
YA ALLAH APA DAH JADI DENGAN RESULT AKU NIE !
APEHAL TEROK SANGAT ! MCM TAK PERCAYA PON ADA ! 
trus keluar kan handphone telefon mak . . 
hmm . . =(
tak pernah dalam hidup aku berasa sedih yg teramat sebegini . . 
mak , bapak . . acip mntak maaf sebab tak dapat nak mggembirakan hati mak bapak , 
acip dah sedaya upaya berusaha tapi hasilnya mcm nie . . 
mungkun rezeki tak mnyebelahi diriku kali ini . . 
acip tak dapat nak jadi yg terbaik tok mak bapak . . 
acip mntak maaf sgt-2 . . berasa serba salah sgt dgn mak bapak . . 
Ya Allah . . bantu aku Ya Allah . .
sewaktu sedang solat maghrib , tiba-2 aku menitiskan air mata terfikir kata-2 rakan karib sekelas aku WAHIMI AZEM . . ''alaa sip kau rilex jea , mungkin tade rezeki kau kali nie , jangan rasa kecewa sangat . . mungkin bukan mse nie rezeki kau '' pape pon terima kasih banyak-2 kawan , kau lah sahabat aku paling baik aku selama nie . . 
selama aku berkawan dengan kau , kau tak pernah sakit kan hati aku , kau tak pernah mengecewa kan aku . . 
tahniah zem atas ape yg kau usehe selama nie . . aku bgge dapat kawan mcm kau . . 
Ya Allah , ,  mne lah aku nak pergi lepas nie ? ? ape lah aku nk buat lepas nie ? ? 
berilah aku petunjuk Ya Allah . . 
aku berasa kecewa yg teramat . . mungkin kah ini salah satu ujian yg kau berikan kepada aku ? 
nak menyesal pon tak gune , bnde dah berlalu . . tak kan boleh berulang . . 
terima kasih mak , bapak memberi nasihat kt acip . . 
aku mohon kepada korg yg bace post nie doa kan lah yg terbaik tok aku , berjaya hidup didunia dan akhirat . . insyAllah . . aminn . . 
rasa mcm tanak keluar rumah pon ada , mcm nak bunuh diri pon ada . . tp hidup perlu diteruskan . .
apa lah nk jadi dgn aku nie ? ? 
apa-2 pon aku ucap kan tahniah lah kepada rakan-2 yg disana yg telah berjaya mndapt keputusan yg cemerlang . . aku akan doakan kau berjaya satu hari nnt . . aminn . . 
huh ! dari tadi tak habis-2 , tak henti-2 org bertanya pasal keputusan aku . .
''sip , bpe dapat ? ? '' ''sip amacam  spm ?'' ''sip bpe A ? ? ''
aku malu sgt nk cakap , aku tak sepandai yg korg sangka . . aku biasa jea . . 
bapak aku sendiri cakap . .
''bapak malu nk cakap kat org result kau mcm tu . . kau ckp lah sndiri ea nnt kalau org tnye''
masyAllahh . . nak nangis aku dengar . . serba salah sgt-2 . . 
acip mntak maaf bapak . . 
aku perlukan nasihat yg positif daripada korg . . harap sgt-2 . . thanks , ,
w'salammm . . 

No comments: